6 feb. 2014

Den där vågen

Hej!

Jag kunde inte låta bli att kolla min vikt idag. 
Jag har faktiskt inte ställt mig på vågen på flera veckor, en månad sen typ. 
Varför då?
Jag insåg att vågens resultat kunde förstöra en hel morgon för mig eller påverka mig negativt om jag typ inte gått ner från dagen innan. Det blev nästan ett sjukligt och osunt beteende.
Så jag kom till slut fram till ett sunt beslut, att endast väga mig en gång i veckan, men sen har jag faktiskt ändå struntat i att väga mig. Jag har varit nöjd med att se och känna på hur kroppen blivit fastare här och där och hur vissa gamla kläder börjat passa bättre.

Jag måste väl i alla fall berätta att dagens våg-resultat gjorde mig nöjd. Kanske inte överlycklig, men nöjd. Jag var inställd på 1 kg mer, eller på samma vikt som sist (eftersom jag tycker jag ätit och styrketränat mer - muskler väger ju mer!), men halleluja jag hade gått ner ett kilo! 

Bilderna nedan är inte så bra, men jag försökte ta ett liknande kort som jag tog i början på september 2013 med mobilen.
Det har hänt en hel del på 5 månader:)




Sen bilden togs har jag tappat:

-14 cm i midjan
-6 cm rumpa
-5 cm bröst

Från start i Juli 2013 (1,5 månader efter Arvids födsel)

-24 cm i midjan
-11 cm rumpa
-10 cm bröst

Känns så kul!

På vågen har det gått saaaaakta!
Jag är 173 cm lång och väger nu 77kg
29 upp med Arvid i magen (106kg!) 
Bara 4 kg kvar till vad jag vägde innan 3:e graviditeten!

Men sen fortsätter resan mot starkare och snyggare kropp!



KRAM


Inga kommentarer: