18 dec. 2013

What a day:)

God kväll

Ja den här natten...Ellen höll mig vaken en hel del, men framåt 02.00 hade febern  försvunnit ur hennes kropp och hon var sval igen. Nu sover hon nog ett tag tänkte jag..hm..men nej. 4.30 ville Ellen gå ner och se på barntv...
Vi fick lösa det med min dator. Det är bara det att även om jag trodde att jag ska kunna sova vidare, så blir det ju inte riktigt så...
En inplanerad sushi-lunch med maken och julklapps-shopping, blev lunch med barn på Mac Donalds...och stress-shopping-var-för-sig-på-Marieberg-där-en-fick-ta-två-barn...mysigt=nej svettigt och några sämre impulsköp, som måste bytas..:( 
Men men...det kunde varit värre såklart! Kom hem med den lilla rosa Penbo som Malva önskat sig och några andra julklappar. 
Tack för våffelmix finns! Bara att smälta smör och blanda ut med vatten! Tummenupp på det när man ska fixa mat till barn snabbt!

Tidigare i eftermiddags fixade jag och barnen lite mer julgodis till deras fröknar, för imorgon är det dags att tacka för den här terminen och gå på julledighet!
Känns kul och mysigt....men tyvärr har denna eftermiddag bestått av att jag fått gapa och skälla på mina flickor nästan hela tiden. Jag går av snart. Jag är helt slut och blir argare för varje gång..om det beror på trötthet eller att jag har sämsta mamma-tålamodet i stan vet jag inte, men jobbigt som fan är det just nu. Snart dags att se bästa julkalendern ever!! Sen nattning av barn och sen blir det till att slå in julklappar:)

P.s Jag fick min första julklapp idag. Den var från Malva. Jag försökte få henne att förstå att hon kunde ge det inslagna paketet på julafton...men ni skulle sett minen...så jag öppna den idag och Malva sken upp och blev så stolt! Väldigt snyggt halsband❤️.



Kramis

Inga kommentarer: