14 dec. 2013

Hemma i Lillebo

 Det är detaljerna som gör det!

Min svägerska Gunilla är helt enorm på inredning och detaljer. Förra lördagen var vi där och firade jubilören, och hur fint hade hon (de) inte ordnat! (jag misstänker att David inte pysslat och fixat så mycket hemma, men det utsökta köttet som vi bjöds på var nog helt och hållet hans förtjänst:))

Jag börjar visa bilder från deras gårdsplan:

Tänk att äpplen kan bli så vackert tillsammans med granris, guldsprayat granatäpple!


Jag blir riktigt sugen på ett av dessa vinterröda äpplen:)

En bit bort såg jag att det lyste från deras uterum/orangeri.
Där inne lyste en vackert pyntad julgran. Det var magiskt syn!


Så vackert att dekorera i vitt.
Kanske nåt man ska prova nåt år…fast jag tror det blir svårt. Jag misstänker att våra flickor vill dekorera med jordens alla färger och allt pynt de gjort i förskolan:)


Som sagt: Det är detaljerna som gör det!


Titta vad vackra trådrullar och en vas med små frukter kan skapa! 
Så romantiskt och vackert ihop. 


Gunilla har många inredningsdetaljer från Ernst Kirchsteiger (sin vän!) bl.a. tavelhållare och smart ljushållare som du kan sätta enligt bilden nedan i din bokhylla.
Så då vet ni varför jag apat efter Gunilla, när det gäller de fina inredningsdetaljerna som Ernst designat.



Gunilla och Davids vackra matsal:

Röda äpplen var en återkommande inredningsdetalj. Se hur vackert Gunilla skapat med material från naturen och ett vackert stort ljus.

Den här kronhjorten sköt David i år. Titta så vackert det blev att sätta trofén i en vacker guldram med matsalens vackra tapet. Gunilla hon kan hon:)


Guldsprayat granatäpple gör sig fint i kruka med grön mossa.




På det vackra halvmåne-bordet fann jag vårt bröllopskort bland de vackra inredningsdetaljerna.


Vilken underbar upplevelse det var att gifta sig, och sen fira det med familj och vänner <3



 Varför inte!
:Rödlök och röda bär  och grön mossa. 







 Titta så fint det blir i köket bara genom att lägga några röda äpplen på hyllorna. Det ska jag också göra:)


Ja, vad säger man. Kan det bli mer julmysigt i Lillebo? Jag tror inte det:)
 Nöjda tjejer, som fick sitt eget bord i matsalen.

 Nötstek och brysselkål: mmmmmumma!!!!



 Osså lite kvällsmys i soffan innan hemfärd.

 Här har vi henne: Gunilla <3

Tack igen för en mycket mysig födelsedagsfest och god middag.

Nu blir det till att förbereda sig för 80-tals fest:D!
Mer om det en annan dag;)

Kram











1 kommentar:

Jessa sa...

Så härliga bilder!! Förreseten, Lillebo heter vårat hus! =)