20 dec. 2013

Jullov


Jul i vårt hus!


Titta vad fint man kan få till det med effekter:)

Idag började verkligen vårt jullov! Johan började sin ledighet, vilket betydde att jag fick sovmorgon! Jippi! Sov till klockan nio! Vilken underbar känsla efter en riktigt jobbig vecka med lite sömn.

Idag fick jag åka iväg helt ensam och julshoppa på Marieberg och luncha med storasyster och sen fixa de sista julklapparna. Sen blev det stor-shopping av mat på Ica Maxi (18.30! en fredagskväll).
Haha hemma hade de fredagsmys, och jag kom hem när de nästan sov. Men det var underbart!!! Underbart att få handla själv i eget tempo och slippa oroa sig var flickorna skulle ta vägen, om Arvid skulle börja gnälla, allt tjat om grejer, godis eller allt de små ögonen tyckte de skulle vilja ha eller fråga om. Gulligt? Ja, men inte efter tusentals frågor eller tjat om att ha ha ha! Nä..fy för att handla med småbarn, men helt sagolikt att handla själv!:D

Tack för att de stod och servera julmust och en god efterrätt gjord på gröt med sylt! Mumma!
Jag var helt tom på energi, lunchen kl.13.00 var ett minne blott. 
Jag vet inte om jag vågar berätta detta, för det jag gjorde sen var nog lite busigt…men ni vet den där korgen där de har banan till alla barn. Just det: banan till barn, alltså inte till oss vuxna…hm..jag struntade i det och tog en! Jag var så hungrig…Jag åt upp den! haha Jag försökte smyga lite med att äta den, men jisses vad svårt det var. De var ju överallt! Personalen alltså. Det var sjukt mycket folk som handade på Ica, så personalen hade fullt upp och var väl säkert fler än de brukar en fredagskväll.
Ja, jag vet vad ni tänker nu…jag tänkte också på det: jag kunde ju vägt några bananer och sen scannat in priset…för då hade jag ju betalt min banan…erkänner mig skyldig till stöld…men hade nåt av mina barn varit med, vilket egentligen varit störst sannolikt, så hade det ju gått åt minst två bananer..alltså sparade jag ju en banan;)

Sov gott!

Kram



Inga kommentarer: