30 dec. 2013

Vår Arvid 7 månader idag


Min lilla plutt…

Så sitter han numera bredvid och grejar med allt från julklappssnören, klossar och andra små bebisleksaker.
Vår lille Arvid. Killen som inte riktigt vill sova ordentligt på nätterna, utan gärna väcker oss efter 2-timmar i stöten. Vår son, minstingen i familjen. Flickornas stolthet. De älskar sin lillebror och visar det både med kramar, pussar och små tjuvnyp och en och annan knuff;)

20.05 då kom du äntligen ut för 7 månader sen. Jag är så tacksamma över dig Arvid, den bästa gåvan i livet är du och dina systrar. Jag kommer alltid finnas för er. Älskar er så det gör ont❤️
Ni mammor och pappor där ute vet säkert vad jag menar. Hjärtat tillhör sina barn, det bara blir så. 




Dikt om min bebis
 (eller några ord om dig Arvid)

Jag älskar att titta ner i vagnen och se dina ögon blir tunga
Vagnen gungar rytmisk på vår promenad
Dina ögon blundar snart
Jag känner mig lycklig
Lycklig av att få dig trygg
Du är min
Min son
Ingen annan är din mamma
Jag är stolt din
Hjärtat blir varmt 
Jag älskar att titta på dig
Jag älskar dig

På skötbordet lever du om
Ben och armar far åt alla håll
Du är busig och glad
Jag känner på dina gosiga ben
Så tjocka och goa
Alla väck här och där imponerar 
Dina söta knubbiga händer
Du utforskar alltmer 
Dina söta knubbiga fötter
De är så goa att pussa och lukta på
"Jag äter upp dig" skojar vi ofta
Du är ju så go

Nu börjar det hända mer och mer
Bara ikväll hände nåt nytt
Du grät och vände dig mot mig
Du försökte visa med dina händer 
Du ville upp
Du ville i min famn
Jag blev förvånad
Tog givetvis upp dig
Kände direkt hur det var rätt
Du slutade gråta
Du tog tag i mig
Du lutade ditt huvud mot mitt bröst
Din andning blev lugn 
Jag kände kärlek
En kärlek som växte ännu mer 

❤️


KRAM






Inga kommentarer: