25 dec. 2013

Min superhjälte

God tidig morgon från usö...

Här sitter vi och väntar på läkare. Öronläkare för att vara korrekt, för det måste man tydligen vara när man kommer hit till akutmottagningen. Vilken bedrövlig mottagning vi fick av sköterskan på akutmottagningen. 
Men vi blev insläppta till slut, trots att jag vägra att vända upp och ner på Arvid för att han skulle hosta!? Krupp eller inte krupp. Jag skiter väl i om de internt på sjukhuset har olika läkare för om det är krupp eller "bara" svårt att andas! Ge mig hjälp för tusan! Jag behöver inte veta att hon tyckte: "det var väldigt vilket krupp väder det var inatt". Du behöver inte vara så otrevlig sa jag, för det var hon! -det är jag inte alls! Fick jag till svar?! Som barn som tjafsade stod vi där och gnabbade. -men jag tycker det, sa jag. Jag tänkte inte ge mig! Ska jag få komma in eller ska jag åka hem? - du får komma in, muttrade hon till slut. 
Och här är vi....väntar på öronläkare (när väl Arvid började hosta, kunde den här sura sköterskan konstatera det...)
Supermannen-pyjamas och allt...min lilla hjälte. Måtte vi få hjälp snart. Han har så svårt att andas...




1 kommentar:

Jessa sa...

Hoppas ni fick hjälp tillslut och att han mår bättre... Lucas började också igår ikväll med andningsbesvär så jag trodde på en jobbig natt men som tur var sov han hela natten så i med mediciner på morgonen... kram