17 dec. 2013

Om jag kunde skulle jag byta plats

God sen kväll,

Vår lilla Ellen har blivit riktigt sjuk. Feber i söndags, lite i måndags men som sen försvann och så kom febern tillbaka ikväll med ännu större kraft. 
Hon vaknar om vart annat och blir ledsen. Ellen ser så förtvivlad ut och vet liksom inte vart hon ska ta vägen. Vi är där direkt och tröstar givetvis, frågar om hon vill ha nåt, vatten? Vi försökte med isglass, men så blev hon så ledsen och sa att det inte gick att hålla i glassen, det gjorde för ont...som förälder är man maktlös när sitt barn blir sjuk. Jag kände nyss att jag så gärna skulle vilja ta skiten, så hon kunde få slippa...
Det blir nog ingen förskola alls denna vecka för hennes del. 

Jag hoppas verkligen att jag och Johan och Arvid slipper åka på denna feber (om jag nu inte kan byta plats med Ellen...) Men risken är ju stor, och det stressar mig lite, för jag är inte klar med alla julklapparna. Får inte Malva sin Penbo...
Då kommer hon bli en mycket besviken flicka...hon har tjatat om denna pingvin i snart ett år (sen hennes bästa kompis från förra dagiset visat henne sin Penbo). Jag trodde Malva skulle ge sig eller glömma den, då jag personligen tycker att den inte är värd den 500-hundringen, men nej det har hon inte. Detta är vad hon "mest av allt vill ha" i sina egna ord❤️.

Kram och god natt..zzzzz

Inga kommentarer: