6 dec. 2013

En smitare


Då passade han på!

En trött Mojje...

Jag hann bara släppa ut flickorna till den första lilla snön, när Mojje tog sig förbi oss i dörren och bara sprang till skogs…han fick upp nåt spår…
Arvid var gnällig och hungrig, så det var inte bara att ge sig ut efter hunden, så det fick vänta.
Han kommer väl tillbaka…tänkte jag, det brukar han ju göra.
Och, ja det gjorde han efter ca 2 timmar…men då var jag orolig. Kände mig lite skamsen, som tidigare imorse skällt på honom. Tyvärr har han blivit en hund som skäller så fort han ser någon passera utanför vårt hus…och det är ganska många, eftersom dagiset ligger precis bredvid. 

Min plan var att åka till Ikea idag, men detta snöoväder utanför fönstret fick mig att tänka om, sen skulle man kunna skylla på Mojjes lille utflykt. Vi hade ju inte kunnat åka hemifrån, innan han hade blivit återfunnen.
 Jag är nog ganska glad att vi stannade hemma, men det hade varit trevligt att gått lite på Marieberg. Idag var det 30% på Lindex på ett helt köp! (sånt går jag i gång på hahaha…nej, men några julklappar eller nåt fint till mig själv hade suttit fint idag).

Ha en skön helg!

Kram





Inga kommentarer: