9 dec. 2013

Vilket snöväder

5.00 Arvid ligger och knorrar...och kommer inte till ro (=mamma kan inte heller sova:() Typiskt. Två nätter i rad har jag tagit hand om honom,  och på "min" natt börjar Ellen skrika 3.30...Johan fick ta henne och jag lillkisen. Tror jag drog nitlot:(
Men, istället för att deppa tittar jag på bilder i mobilen och blir glad.  Vilken underbart god och trevlig middag vi blev spontan- inbjudna på igår kväll. Mmm......kalvfile, du smälte i munnen. Vilket kött! Det var inte sista gången. Tillbehören gjorde pricken på iet: hasselbackspotatis och bearnaisesås och "Sofias"-sallad (min favorit!). Vad är det tänker du? Jo, det är en sallad som består av:isbergssallad (som Sofia alltid lyckas få så där krispig och god), melon, morot, gurka, oliver (kallamata...stavas det så?), fetaost, tomat och så lite av den där brunsvarta såsen....vad sjutton heter den?!....balsamvinäger? Nåt sånt:-) Den salladen är så god! Melon, fetaost och lyxoliver är en så himla god kombo! Det behöver liksom inte va krångligare. 

Ett  glas rött var inte helt dumt till den goda middagen!
Kompismys ♥

♥Ella och Arvid♥

(4 mån och 6,5 mån)


Inga kommentarer: