27 dec. 2013

Grattis Johan

Idag är det Johan som har namnsdag!
Grattis min allra bästa vän och livspartner❤️ 

Efter en underbar frukost på Java och härligt prat med tjejkompisar, blev det en tur till twilfit och fynda nya bh-ar. Ja de där fasta fina brösten man en gång hade (haha oj vad jag tar i!!;)) har efter tre barn blivit en aning mindre och "härligt" förslappade! -minst sagt! :D, det var dags att ta reda på vad jag egentligen skulle ha för storlek. 
Glad och nöjd gick jag därifrån...nästan i alla fall. Priset gladde mig, 3 fina bh-ar och en trosa och nyårs-strumpor för 500kr! Men det som var aningen jobbigt var att se sig i spegeln med dessa vackra underkläder, för ni vet hur det kan se ut när bh-n gör att de mjuka på kroppen liksom väller över bh-kanten...suck! Det är inte tal om tajta tröjor på länge!!! Här ska tränas! Jag kanske ska se den där jobbiga upplevelsen som en riktigt rejäl spark i baken;) 
Efter twilfit hade jag tänkt kolla mer på rean, men tyvärr kände jag mig mosig, så där man kan känna sig när en förkylning är på gång. Usch..men ta i träd, det känns lite bättre just nu. 
Det blev en tur till Ica Maxi för att shoppa mat och regnkappa!?
Galet mönster: jag vet! Men nåt gör mig glad när jag ser på mönstret och färgerna. Under hösten har jag tittat till då och då på denna regnjacka, när jag handlat mat, och varit lite sugen. Det som stoppat mig från att köpa den har varit att jag egentligen inte behövt en till regnjacka. Ok, en sån här "riktig" regnjacka, snarare kappa, har jag inte. De jag har är typ gortex-tyg och mer vind- och regn-jacka. 
Hur som helst, den kostade 399kr första gången jag titta på den. Förra veckan innan jul: 199kr, då var det nära den fick följa med:)! Idag: 99kr!! Så det kändes ju fantastiskt billigt:D haha. Sen "råkade" jag glutta på barnavdelningen (där det också var 50% på rean!) och fann nästan likadana regnkappor till flickorna (bara en annan färgskala) och regnoverall till Arvid! Galet billigt blev det, fast mitt kära namnsdagsbarn tyckte nog inköpet var lagom bra:(...karlar! Det var ju rena rama fyndet! Extra regnkläder är alltid bra, eller?! 

Kram kram


Inga kommentarer: