5 dec. 2013

Husmanskost

Hej husmanskost!

I veckan var jag inne på arlas hemsida och letade efter nåt gott och trevligt recept med köttfärs. Köttfärs är nåt som vi alltid har hemma, men som ofta blir samma rätt: typ köttfärssås och spagetti...gott, men inte jämt!

Jag hittade i allafall ett som jag tyckte såg gott ut och så hade jag de flesta av alla ingredienserna... jag saknade en viss smaksatt kelda med lingonsylt och timjan, men det löste jag på annat sätt.


Jag blev förvånad över hur gott och smakfullt det blev! Min man överraskade med att säga att det var riktigt gott! Annars är det han som är kungen i vårt kök!


ca 400g köttfärs
ca 250 g riven vitkål (jag älskar vitkål, så jag hade i mer tror jag..vägde inte)
2-3 tsk timjan (torkad, men färsk är nog väldigt gott!)
2,5 dl grädde (ev lite mer)
Salt
Peppar
2-3 msk lingonsylt

Stek kköttfärsen och vitkålen tillsammans i dryga 5 minuter. Häll i grädde och kryddor. Puttra i några minuter. 

Vi gjorde potatismos med ett par sötpotatisar och persilja i. Jätte gott!
En klick lingonsylt gjorde pricken på iet!:)

Lycka till!

*****Kram i snöyran*****

Inga kommentarer: