23 dec. 2013

För det är de värda!

Julgåvor till barnens fröknar!

Barnen och jag gjorde egen marknadsnougat och sen goda julgodisar med mars och crisp! Så goda!!! Jag älskar mars, men detta recept från matplatsen: har-blivit-favorit! Och superenkelt är det!

Hittade söta små brickor på lågprismagasinet i Nora (20kr/st) som det stod: God Jul, på. Det fick bli min bas, sen en hyacint i mitten och så två knyten med julgodis, och några skumtomtar. 
Sen hade jag celufan om allting och knöt ihop. Malva hjälpte gärna till, Ellen låg i hög feber i soffan. 
Visst blev det gulligt!:)
Jag vet att det finns de som tycker det är för mycket eller de som aldrig skulle tänka tanken att göra det där lilla extra. Det är ok! Jag kanske inte borde göra det jag gör eller ta mig tid till det, men jag vill!
Förutom min familj och vänner, så är dessa personer de viktigaste för mig just nu: mina flickors fröknar. Just nu är de inte där mer än15 Tim/veckan, men snart ska de vara där mer än jag får vara med dem från tidig morgon till sen eftermiddag. Tiden går fort, snart är det hösten 2014. 
Förskollärare och lärare, det kommer alltid vara en yrkesgrupp som jag ser upp till och tycker är en av de topp fem viktigaste samhällsuppdrag. De lär och fostrar våra små för framtiden. De är absolut värda det lilla extra!


Så jag förberedde 4 stycken gåvor, och fick hjälp av Malva att sätta ihop allt fint. Vi gick igenom namnen på fröknarna, och satte ett utklippt hjärta på vardera bricka. Då utbrister Malva: Men Elenor då! Ska inte Elenor få nåt?! Hon måste få present mamma, för hon lagar maten mamma och berättar historier:) 
Ja, så det var ju bara att få ihop en till:) som tur var hade jag köpt en bricka till oss också, så vi fick ihop en till likadan. Tur! Jag ringde och tjuvkollade vilka fröknar som var där, och fick veta att vår granne Anette var vikarie där den dagen, så vi gjorde en liten present till henne med:) är det jul, så är det! Alla ska få nåt vid jul:) 

Ja det var lite om hur vi tackade våra fröknar denna vecka, nu är det dags att tända lite ljus och fixa det sista fixet innan våra vänner kommer!

Kram och ha en mysig kväll innan julafton!




Inga kommentarer: