19 dec. 2013

Vår julgran

Där är den!

I år hade vi lyxen att själva välja få ut vår julgran i skogen:)


Den där blir väl bra, sa Johan och jag.
- För liten mamma och pappa, sa både Malva och Ellen i kör:)
- Jo, här i skogen kanske den ser liten ut, men i vårt vardagsrum kommer den bli perfekt, försökte vi övertala dem, men de var inte riktigt nöjda. Flickorna hade hellre sett att vi huggit ner en 6-meters-gran :D! 


Sen var det bara hem och sätt på julmusik och ta fram julpyntet till julgranen:)




Flickorna ville absolut ta på sig sina tomteklänningarna, och mamma och pappa och Arvid fick ta på sig en tomtemössa med:D




Klart!





Nej, det här med att klä granen en dryg vecka innan julafton kommer vi göra igen!
Jag njuter av den förhöjda julstämningen i vårt hus, och ska vi vara helt ärliga så är ju julen över efter annandag jul på nåt vis, så varför inte nyttja granen lite längre;)
Efter nyårsafton brukar jag vilja ta bort allt som har med julen att göra…haha
Men, vi får se…jag kanske får hålla mig lite för flickornas skull.

I natt har jag sovit knappa 4 timmar igen….zzzz
Det är något magiskt när Johan sover borta…då händer allt.
Ellen blev sjukare och när jag skulle släppa ut vår hund Mojje för att kissa lite på tomten, så stod ett rådjur vid bilen!! Mojje drog iväg med väldig fart och var borta från 23.00 till 00.30….Jag kunde inte lämna barnen och leta efter honom. Jag stod i dörren och ropade var 15 minut och locka med matskålen. I soffan låg Ellen och hade fått jätte hög feber igen, och Arvid sov oroligt i vagnen, och ville bli gungad var 5:e minut typ…suck.

Tills slut såg jag något orange ljus i mörkret. Det var Mojje med sitt orange-lysande halsband!  Han kom sakta gående vid brevlådan, och såg inte direkt ut att vara orolig över sin situation. Jag själv var helt slut av oro för både sjuka barn och försvunnen hund! 
Phu va skönt det var att se honom, jag kunde inte skälla på honom, nu ville jag bara bära upp barnen till sovrummet och lägga mig. 
Så det blev ca 2 timmar plus 2 timmar som jag fick sova. Arvid fortsätter att vakna och vilja ha ersättning då och då. Känns som man börjat lära sig att mata honom med ersättningsflaskan i sömnen…så någon djup sömn är det inte tal om.

På återseende:)

Kram 

Inga kommentarer: