16 dec. 2013

Dagen slutade lyckligt

Hej hej

Låång dag hemma med barnen.
Jag valde att ha dem hemma från förskolan idag, då Ellen var ganska sliten efter en febrig dag igår och Malva var väldigt förkyld.
Så här i efterhand var det väldigt bra att de fick var med när vi var med Arvid på usö (universitets sjukhuset), för vi kom inte hem förrän efter 17.00!! Läkartiden var kl.13!

De hittade till vår stora sorg ett blåsljud i hjärtat igen på 6-månader kontrollen, men till vår stora lättnad idag, visade ett ultraljud att det var ett godartat ljud, alltså det är inget fel på Arvid hjärta…<3.
Men…de ville även göra ett ultraljud/röntgen på hjärnan, då de tyckte hans huvud hade växt för fort…det var jag inte beredd på och blev väldigt ledsen, men eftersom flickorna var med (vilket kanske var bra), så försökte jag att inte visa min förvåning eller hur nära gråten jag blev när läkaren sa det.

Vi fick vänta länge på svar, men när läkaren till slut vände sig mot oss och sa att han inte såg något som var fel, kunde vi andas ut. Tacksamhet! Jag kunde inte låta bli att bli tårögd, jag har sedan förra veckan burit på en enorm orolighet och sovit extra dåligt.
Spänningen släppte och jag känner nu en helt annan känsla och lycka inombords. Jag ska försöka att inte oroa mig mer eller i alla fall så mycket, utan försöka vara glad för att vi här och nu har tre friska barn. Givetvis vet ingen om vad framtiden har tänkt sig för vår familj, men vi lever här och nu, så nu är vi glada, tacksamma och lyckliga tills vi möts av något som ändrar det, men det ska jag som sagt försöka att inte oroa mig för så mycket. Jag måste det, för det tar sådan negativ energi att gå och "vänta" på en olycka, eller oroa sig varje dag att något ska hända…inte bra, men sån är jag…eller va! För nu är mitt egna livsprojekt att försöka leva efter: att leva här och nu!
Känner du igen nåt? Häng på mitt leva-projekt:)
Jag ska påminna oss i denna blogg, hjälpa oss att inte glömma allt bra och värdefullt vi har i våra liv.
En bok som jag läser i då och då heter: Att välja glädje.
Den hjälpte mig mycket under den del av detta år som jag helst vill glömma, men som jag måste bära med mig för resten av mitt liv. Jag väljer glädje. Jag väljer att leva här och nu!

Kram på er där ute.







Inga kommentarer: