16 juni 2014

Sommarlovet har börjat på riktigt idag.

Hej hej!

Ja, idag börjar sommarlovet på riktigt. Första veckan då tjejerna inte ska på förskolan, utan nu är vi hemma allihopa❤️ Vaknade tyvärr ännu sjukare idag, då det onda i halsen gör att jag undviker att både svälja och prata idag...inte så lätt när man har småbarn!;)
Min kära man var så snäll att han hade förberett en ugnspannkaks smet❤️ Det är väldigt enkelt att göra -jag vet! Men jag blev så lycklig över smeten! Förmiddagen var riktigt tung, jag ville knappt lyfta Arvid eller ta fram frukost. Kände mig sååå sliten och det värkte i hela kroppen. Men! jag har kommit igen nu på eftermiddagen och varit riktigt produktiv. Lagat både rabarbersylt och sått i det lilla landet. Bilder på det får ni se i ett annat inlägg:)
Tjejerna fick klippa rabarbern istället för att använda kniv...tycker alltid de skär sig.

Recept på rabarber-sylt

1 kilo rabarber 
1 kilo syltsocker
3 msk vatten

Lägg i rabarber-bitarna (typ 1 cm långa) i en rostfri kastrull (tvättade och skalade om de är grova, jag valde att ha skalet på = lättast!;))
Häll i den lilla skvätten vatten och koka upp och låt sjuda några minuter. 
Häll sen i syltsockret. Koka upp och dra undan. 
Tvätta glasburkar ordentligt och låt dem vara varma när du häller eller slevar i den varma sylten. Klart!
Min fina 5-åring sken som en sol när hon fick se den färdiga sylten :)

Ha en fortsatt solig dag!

Kram



Inga kommentarer: