18 juni 2014

Projekt - plantering

Hej Lill-lördag!

Idag ville jag hitta på nåt kul med barnen, men otroligt nog vaknade jag upp och mådde ännu sämre än igår (?!)...:( nu värkte det i öronen också! Plus att jag strax efter lunch, när jag blev tvungen att dammsuga bort glitter som flickorna "råkat" hälla ut, hörde nåt som hände bak i nacken/rygg! Det knäppte till bak i nacken, mellan skulderbladen....så nu har jag värsta nackspärren/ryggskott i övre delen av ryggen...det kanske inte heter ryggskott då, men fy fa..vad ont det gör!
Suck...i med värktabletter, så klarar jag precis ta hand om barnen...men vi kommer ingenstans idag...trist!

Nä nu måste jag inspirera och se framåt!
Här kommer några bilder på hur projekt-plantering går!:)

Lite trögt på sina håll, men nu var det dags att flytta över några tomatplantor till större kruka. 
Ska bli kul och se om vi lyckas hålla dem levande och till skörd:) nu har jag även flyttat ut dem på trappen, så de får massa sol!
Äntligen har jag lyckas ta mig i kragen och så: tre sorters sallad, morötter, persilja och gräslök!:)
Bara jag kommer ihåg att vattna varje dag, så borde vi få skörda nåt om en-två månader...!?
Lite tröst - när godis inte finns nära här på landet, då bakar jag kladdkaka! Hihi
Ha en fin sommardag!

Kram











1 kommentar:

Jessa sa...

Stackare... Känner igen de där med mellan skuldrorna som blir nackspärr, hade så ofta förut.. Varit hos Benny på länge? Fick nämligen de ofta när jag inte gick hos Benny regelbundet... Hoppas de släpper snart!