6 okt. 2014

En fabulous helg:-)

Egentid!!!wiiiieeeeee vad lycklig jag var i lördags när jag stod här:-)
Packad och klar med mina väskor hoppade jag sen ombord med 5 arbetskamrater på tåget mot Göteborg. Fnittriga och glada över resan var vi allihop:) 
Marina hade fixat så goda snittar som vi åt på tåget. En med kycklingröra (finns att köpa färdigblandad, typ Rydbergs) och den andra goda sorten var med Philadelphia ost, vitlök och en rökig skinka. Mums!

Solen sken i Göteborg och det var så varmt och skönt! Det kändes nästan lite overkligt bra. Vilken lycka!
Innan det var dags för shopping (som vi alla såg fram emot!) laddade vi med mer energi. Det blev lunch på detta vackra ställe: Palace. 
Jag valde entrecote med bea (underbart gott!) ett glas Cola och ett glas vin. Love the combination;)!
Poppis denna lunch var annars caesarsallad eller Moules (musslor).
Efter en låååång shoppingrunda/promenad (!) blev det dags för baren:P tyvärr hade jag fortfarande ont i knoppen men efter andra laddningen av migräntabletter, men det släppte (tack och lov!) lagom till dagens matupplevelse på en fantastisk italiensk restaurang: Incontro. Tips!
Innan middagen åt vi lite plockmat och drack bubbel.

Åh vad vi hade det mysigt och bra, och vilken god mat vi åt, igen (!). Efter middagen drog vi vidare till en av Göteborgs nattklubbar och dansa natten lång. Hehe. Kom tillbaka very late till hotellet:P

Borta underbart bra! Men hemma bäst! Såklart:) 
Kom hem till två flickor som ropade: överraskning! Alla ljus som gick att tända var upplysta i vardagsrummet och bordet var vackert dekorerat med höstlövskransar. 
Varm i hela kroppen av det välkomnandet satte jag mig ned och fick en god höstlig köttgryta med kantareller mos och inlagd gurka. Kärlek och tacksamhet❤️

Hoppas ni får en bra start på denna vecka! Här började min med vab...ja ja då får man passa på att njuta av att ta hand om sitt barn:)

Kram





Inga kommentarer: