4 sep. 2014

Tjejkväll och shopping

Kan det bli bättre? Träffa vänner hemma och shoppa lite samtidigt;) 
Jag bjöd på smörgås och en "kladdkaka" (eller snarare torr muffins:( snyft! Så trist och pinsamt...men tjejerna älskade brödet iaf!). 
Leilas recept på den uppskattade sirapslimpan hittar ni här
Som sagt dessa blev mer som muffins:(
Kvällen till ära tog jag på mig min nya meandi-kjolen (ni hittar den här). Blus från hm (här;))
Mamma ❤️
Innan tjejerna dök upp, testade jag denna pastarätt från Matplatsen (ni hittar den här, men receptet kommer längre ner)
Rätten blev mycket uppskattas av min mamma och mannen. Barnen tyckte bara det var ok till min besvikelse. Tänkte annars att denna rätt skulle passa barnen, eftersom det är pasta, men visst såsen är ganska mustig då det är både vin och buljong i. Jag tyckte det blev riktigt gott. 
Recept på Piemontese

Mitt recept är för 8 personer

600 g fläskfilé eller oxfilé (jag tog fläskfilé ca 800g)
200 g champinjoner
Smör att steka i
2 gula lökar
4 klyftor vitlök 
1 köttbuljong 
Salt och peppar efter tycke
6 dl grädde 
1 dl rödvin
2 msk soja
En skvätt vatten 
Färsk basilika
Riven parmesanost

Skär köttet i små bitar liksom löken och champinjonerna i kvartar. Stek i smör tillsammans. Häll i en skvätt vatten, grädden, buljong, vin, soja, lite hackad basilika och pressad vitlök. Låt allt detta puttra en stund. 

Koka penne-pastan al dente, och blanda sen i med såsen. På med massor av parmesan. Mums! 

Matplatsen tipsade om att äta vitlöksbröd och tapenada till, vilket säkert är väldigt gott till, men det glömde jag bort.   

Sen var det fram med fikat och invänta 12 brudar som ville se Maria när hon visade kläder från meandi - höstkollektionen!

 Mina tjejer valde varsitt plagg. Ellen valde en klänning med ankor på! hehe typiskt min lilla Ellen (ni hittar den här) och Malva valde en kjol (den hittar ni här). Arvid fick också nåt fint, men det får ni se framöver liksom vad jag valde;)

Tack Maria för att du tog dig ända hit!:)

Det var allt för nu, jag måste fortsätta förbereda för passet ikväll (step och tabata!). 
Sen ska jag nog ut och njuta lite av det soliga vädret!

KRAM







Inga kommentarer: