5 sep. 2014

Grönt, blommigt och svettigt!

Välkommen frrrredag!

Alltid lite extra mys i kroppen hos mig, när jag vaknar upp denna veckodag:)...fast den här hostan..:( kunde den inte ge sig snart!?
I veckan gjorde jag ett spontat besök hos vår handelsträdgård här i byn: Kanan. 
Så tacksamt att ha den så nära hem, jag måste bli bättre på att hälsa på där. Jag köpte lite tomater, rödbetor, morötter och gurka, men det var blommorna jag i första hand var ute efter denna gång (till gårdagens tjejträff). 
Vacker bukett av gladiolus. 
Och en med dahlior. 
Arvid sov sött i bilen, medan jag följde med Britt och plockade blommorna. Vilken trädgård! Wow. Så vackert. Har ni vägarna förbi - åk dit! 60/50kr bukett. 

Igår kväll var det alltså dags att rulla bilen närmare stan, till Ölmbrotorp och köra höstterminens premiär av step up och tabata (60 min). Hela dagen höll jag på och övade, fixade musik ( när barnen medgav det) Kände mig lite ringrostig, men det blir väl bättre vecka efter vecka;)

Min outfit för detta "event";) före och efter:D
Det kanske inte syns, men min kropp var heeeelt slut efter passet med tjejerna på landet:-) Va kul det va! Och svettigt! Nästa gång måste jag ha en handduk med:)
Jag glömde räkna hur många vi var, men säkert ett 20-tal. Längtar redan till nästa pass!...men kanske inte min kropp just nu:P
Hehe  var som sagt helt slut igårkväll när jag kom hem, och idag kändes det rejält i benen när jag skulle gå upp ur sängen;) hehe - snacka om träningsvärk! (Den enda värk jag älskar;))
Nya linnet från Röhnsich invigdes som ni kan se på bilderna, och den hittar ni här. 

Idag blir det en tur till stan med alla tre ungar och sen blir det nog en tur till stugan i helgen, för vi kommer kunna inviga toaletten! Yey! Den kommer inte vara helt klar, men lyckan att slippa gå ut till husvagnen (till pottapottin=blä blä blä;)) är total! 
Ska bli spännande att se hur golvet blev, jag gick liiiite crazy där med valet:P (för att vara mig dårå;))

Ha en skön fredag och helg!

KRAM






2 kommentarer:

Anonym sa...

Är så nyfiken på golvet. Skicka en bild sen. Ha en fin helg. Kram Sofia

Unknown sa...

Hehe jag kan tro det. Jag skickar en bild (och ni andra får se på bloggen senare i helgen - lovar!) detsamma! Ha en fin helg Kram!