2 sep. 2014

Spinning-premiär och förberedelser

Hur laddad får man va?:) Jag kunde knappt sova i natt. Ok, Arvid väckte oss, men sen låg jag och funderade på morgondagen och vaknade till och var vaken mellan kl.03.00-04.00...not so good...


Det var superkul att leda passet imorse! Nya spinning-cyklar och ny mic, så det kändes väldigt nytt och faktiskt lite ovant trots snart 16 år på nacken..shit jag börjar känna mig gammal..:P

När flickorna var på förskolan passade jag på att handla på Ica Maxi, sen var det full rulle med bakning, städning och diverse plock i hela huset. Imorgon kommer massa brudar hit, så det krävdes några ingrepp här och där. 
Lite mer koppar i köket;) hehe hittade denna glasbox (eller vad man nu kallar det) på åhlens. Nya blommor i fönster var verkligen behövligt! 
Fyndade dessa snittblommor på blomsterlandet i söndags, nu har de verkligen börjat blomma ut. Like it!
Imorgon kommer jag bland annat bjuda på fröknäcke. Testade denna påse, där alla frön mm fanns i. Jag tillsatte bara 4 dl kokande vatten och 3 msk rapsolja. Denna lösning passar mig som handsken, slippa köpa hem alla möjliga sorters frön, bara att blanda ihop. Resultatet blev riktigt gott! Så jag rekommenderar detta. Tummen upp dårå;)


På påsen läste jag att man skulle klicka ut smeten på två stycken plåtar med bakplåtspapper på och sedan använda ett ovanpå för att liksom dra ut smeten. Funkade riktigt bra! Mycket lättare än när jag sist blandada ihop allt på egen hand och skulle dra ut smeten med en slickepott.



Förvaras i burk eller påse.



Älskade svamp!
Maken kom hem med lite av skogens guld igår, så det var ju bara att rensa och förvälla idag. 
Tänker på syrrans svampsås i fredags med kantareller...mmmm...den var så god att jag nästan bara ville äta den:))hehe.


Två små påsar blev det iaf att frysa in. Volymen halverades snabbt i pannan.

Nu blir det äntligen en stund i soffan och så lite inspelad Idol. Phu...det känns i benen nu:))

KRAM









Inga kommentarer: