21 sep. 2014

Soliga höstdagar


Hej!

Ja sol har det varit mycket av denna vecka med, men idag är det mulet och regnet duggar här.  

När mannen gick och la sig redan vid nio igår, så hyrde jag denna film:


Kan rekommenderas!
Den var ganska kul och underhållande, jag skrattade faktiskt en hel del för mig själv. Bara vår hund Mojje som reagerade, och satt och önskade att jag skulle tappa en bit av mitt lördagsgodis, som va en bit äppelpaj med vaniljsås. Mums!

Igår fick det bli pannbiff med gräddsås, som blev gudomligt god. Jag är annars ingen sås-person, det blir sällan bra, så det överlåter jag helst till min man. 
Hur gjorde jag dårå;)?
Jo när jag stekt färdigt pannbiffarna hade jag i en halv lök, som jag skurit i tunna bitar, mer smör. Lät det steka lite, sen i med grädde och mjölk. Krydda med salt, vitpeppar och lite köttbuljong (typ en halv). Sen fick det puttra lite, sen i med lite redning och soya. Liten stund till fick det stå på spisen, jag smakade av och insåg att det va alldeles för salt:S så jag spädde ut med lite mer grädde. Klart! Vi åt potatis och inlagd gurka till. Smakens!


Efterrätt blev egenpressad apelsinjuice. Ellen slet och tyckte det var sååå jobbigt:P hehe Arvid blev underhållen och skratta gott. Malva lyckades ta i så mycket att allt hamnade på golvet...not so funny...



Ha en fortsatt skön söndag!
(Nu ska jag ut på en löprunda!:))

Kram 
 






Inga kommentarer: