20 sep. 2014

Det är detaljerna som gör det

Skönt med helg!

Idag ska vi på 5-års kalas i byn, till mina flickors STORA glädje. De har varit taggade en vecka nu:)
Maken jobbar vid stugan idag för nästa helg är det typ "examen" av vårt arbete. Då ska projektet värderas! Då får vi veta om vi gjort en bra affär eller inte. Spännande! 


Förra lördagen kunde jag inte motstå att knäppa några bilder hemma hos min vän Louise, i hennes barns rum. 
Jag är så imponerad och stolt över hennes kreativa förmåga att få till det så bra! Louise vet hur man skapar vackra rum och hur små detaljer är avgörande för resultatet.

Vilken 4-årig kille skulle inte gilla detta rum!
Eller en 6-årig tjej som bor i detta rum:
Tapeten är helt underbar. Ni hittar den här. 
Vackra ljusslingor sätter både en mysig och stämningsfull känsla i rummet.
Louise har verkligen lyckats med färgsättningen!
Den fräscha citronfärgen som kombineras med den sockersöta rosa färgen mot den vita tapeten bakom. Så snyggt!
Jag älskar lampan! 
Det är en egen idé av Louise. Hon köpte prinsess-slöjan och kom på att hänga den över en enkel lampskärm av glas. Tror lampan var från Ikea.
Jag tycker det är så kul att se hur andra inreder sina hem. Redan som liten tonåring älskade jag att gå ut med hunden när mörkret fallit, för då såg man bättre in i husen :-).

Idag får jag fortfarande tankar om hur kul och spännande det vore att få gå in i vissa hus och se mer av deras inredningen och planlösningen. Kanske denna blogg kommer bidra till att jag får det;) vi får se! Eftersom jag älskar inredning och att fotografera, så kommer fler i min närhet att "råka ut för mig";) 

Gårdagens lämning på förskolan var hemsk. Denna dag var det som att der gick upp för Arvid att jag faktiskt inte skulle vara med honom. Han grät och sträckte armarna mot mig. Jag gick. Tårarna rann. Jag vinkade i fönstret, och han gjorde samma kroppsrörelse mot mig och jag såg att han försökte få mig förstå - kom tillbaka mamma! Krama mig! Ta mig med som du alltid gjort. Fy fff vad ont det gjorde i mig och om jag grät dan innan i bilen, så GRÄT jag ännu mer denna dag. Det krävdes samtal med både man och vän för att ta mig förbi detta hemska hinder. Jag ville bara springa tillbaka och ta honom i famnen igen...❤️

Sms-bilden från dagiset fick mig lite gladare❤️

När jag sen fick hämta min tre små och kanske speciellt minstingen, så kunde jag nog inte bli mer lycklig och tacksam. 
Fredagsmys nästa :-) 
(och updatering av Idol! Alla av mina favoriter gick vidare. Yey!!)

KRAM











Inga kommentarer: