7 sep. 2014

Skön söndag och goda rester

Här kommer ett riktigt gott kassler-recept! Lagade det igår och fick äta goda rester idag med:-)

Louise inbakade kassler

Du behöver en bit kassler
En burk inlagd annanas
Mjukost: örter och vitlök (eller någon annan favorit)
Ett pkt smördeg
Ris
Bearnaisesås (färdig eller egengjord)

Så här gör du:
1.Skär kassler i tunna skivor 
2. Smöra på mjukosten på en sida av kasslerskivan varva med en skiva annanas
3. Ta sen smördegen och baka in kasslern. 
4. In i ugnen på 175 grader tills smördegen blivit gyllenbrun. 
Ät med ris och bearnaisesås och en god sallad. Så gott!

Enkelt och supergott! Barnen älska det:)
Tack Louise för tipset!
Utanför dörren har vi massor av lingon utanför stugan, så det plockade flickorna i helgen. Det blir gott att ta fram och göra lite rårörda lingon till en god stek senare i höst eller vinter. 
Efterrätten blev gräddig vaniljglass med uppvärmd hjortronsylt. Så gott!
Nu sitter jag och mannen i soffan och ser på valdebatten. Båda har vi varit ute i löparskorna. För mig blev det bara 3 km löpning och 1 km pw, men så hostar jag fortfarande lite. Mannen sprang 1 mil! Nu är han igång för fullt med sin träning. Kul:-) I fredags cyklade han fram och tillbaka till jobbet (dryga 5 mil!). Jag är impad! 

Imorgon börjar min sista hela föräldrar-lediga vecka. Min lille bebis ska börja skolas in på fredag....snyft. 

Må gott där ute!

Kram 








Inga kommentarer: