11 sep. 2014

Idag börjar det

Blommorna som jag köpte förra veckan blommade helt galet och stod så praktfulla på borden.  Speciellt gladiolerna. 
De fick tyvärr slängas bort igår. 
Slut på föräldrarledigheten. Idag börjar min sons nya liv i förskolans värld. Mina känslor är kluvna. Jag var laddad och beredd innan olyckan i måndags, men nu känns det extra tungt att börja med inskolningen. 
Men det är han värd min lilla tiger:) Han kommer växa och lära sig massor med de andra små barnen på förskolan. Önskar bara lite att det inte var dags just idag;)

Nog om ledsamheter och kanske inte så peppande inlägg! 
Nu ska jag tänka framåt och bara positiv! Här kommer ett tips på en mycket god dryck:
Min mamma frågade en dag hemma hos henne om jag ville ha lite iste. Iste!? Tänkte jag, fy farao. Har hon inget annat? - absolut, svarade jag. 
Sen jag kan minnas har jag hållit mig undan just iste. Till och med det året jag bodde hos en amerikansk familj i Florida i USA, där iste i princip är en nationaldryck. Hehe tänk att det skulle va så förbaskat gott! 
Färgen är ju inte så läskande med sin ganska trista lite grumliga brun-oranga färg. Men smaken. Mmmmmmm....den föll mig i smak. 
-det är nyttigt, sa mamma. Sånt tummar vi upp på:-) 
Just denna iste fanns på Netto för 8kr (ett kap!)

Ute syns hösten. Det ser kyligt ut. Dimman ligger tät mellan husen. Burr. Idag blir det strumpor och en varm tröja på:-) 

Ikväll blir det step och tabata igen=gillas!
Nya (lite galna) tights från Gina Tricot åker nog på. Ni hittar dem här. 

Ha en bra dag!

KRAM



Inga kommentarer: