25 aug. 2014

Tillbaka på bloggen!:)

Hej igen!
Älskade lilla vardagsblogg❤️ vad jag saknat att skriva här! Hoppas ni som läst tidigare hakar på igen efter mitt sommaruppehåll:)




Lite träning har det blivit (betoning på lite...:S)


Vilken sommar vi haft! Hela Sverige har verkligen fått blomma upp i härlig sommarvärme och säkert är det många med mig som är nöjda över det varma soliga vädret!

Ja nu var det dags att börja skriva igen, sommarens vardag blir nu något annat denna vecka som anländer. Inga lata mornar där vi äter frukost sent i sängen eller i soffan framför tvn på samma sätt. Vi kommer inte låta barnen sova i all evighet (även om det nu kanske inte hänt med vår 4- och 5-åring, men en viss skillnad har denna ledighet varit yey!:)) Tänk att få sova till 8-9!? Visserligen har ju lillkillen alltid vaknat mellan 5-6, men till vår STORA glädje somnat om efter lite välling!!! Yey! ;)

Vår sommar har varit underbar!!!...ehe....nja...mer en stor upplevelse haha. Jag skulle vilja skriva att det varit som en underbar, vacker, solig scen ur Astrid Lindgrens: barnen i Bullerbyn, men det har nog kanske mer varit de kaotiska men till viss del trevliga scener ur inredningsprogrammen: bygglov, lite äntligen hemma med Martin Timell, lite av arga snickaren...:-S där kanske jag tagit den arga lite desperata rollen som: jag-är-den-argaste-mamman-i-världen(ochfru) jag-och-orkar-ibland-inte-med-barn-make-bygge-livet-på-en-byggarbetsplats-med-småbarn-syskonkärlek-bråk-4åring-som-gör-mig-galen-storasyster-som-hakar-på-ge-mig-kraft! 
Phu! Haha det låter det. 



Så här såg det ut i maj.


Några av er vet att vårt stora sommar-projekt har varit att bygga en sommarstuga. Vi började i slutet på maj och är nu i september klar för både besiktning och värdering. Bygga klart på 3 månader är ganska galet, men vi ville få några dagar i stugan innan sommaren var slut till att få bo där, slappa, äta, se ut på den underbara utsikten över sjön och skåla i champagne (det sistnämnda hände inte riktigt, mer en skål mot makens ölflaska och jag med min Cola zero, som jag så desperat druckit som "mitt kaffe" denna sommar...(jag dricker inte kaffe...något som jag på sista tiden tänkt att jag nog behöver. Jag ser ju hur mina vänner "måste" ha en kopp, efter maten eller för att orka ta sig vidare i vardagen eller vakna till, få en kaffe-kick;))    
Nu blev det faktiskt flera veckor som vi kunde bo i stugan, vilket varit en underbar och befriande (!) känsla! Vi slapp sova/bo i den tillfälligt inköpta 70-tals-husvagnen med konstig inpyrd lukt! Vi sov aldrig där mer än en natt i taget, för dels sov jag typ ingenting (madrass-fel och vaknade med ännu mer ryggsmärtor) och för det andra så var det inte helt enkelt att vara i den med en 1-åring som ville lära sig gå, klättra och undersöka ALLT på denna lilla ytan utan att bli helt galen och att ens försöka vara utanför var mer eller mindre livsfarligt om jag inte lyckades spänna fast honom i vagnen:P hehe


Jag har massor att berätta och visa i bild om denna sommar, så det är bara att hänga på här nu i bloggen om du är nyfiken. 

Sen blir det till att fokusera på höstens mål gällande träningsresultat och att börja mitt liv som tre-barns-mamma i arbetslivet. Hur ska det gå med allt kan jag undra? Inskolning? Lämna ifrån mig min lilla bebis (som egentligen är ett små-barn (jag vet!) men kommer nog vara min bebis ett tag till...snyft) och ny förskola, nytt jobb...nästan, för jag vet inget om min chefs planer för min nya portfolio denna höst. Jag har haft ångest för att allt ska dra igång nu, att vardagen ska förändras så här drastiskt från att t.ex göra lite som vi vill varje dag, till att följa klockan och passa tider mån-fred! 
Ja klockan ja, den har jag inte haft på mig på hela sommaren (och faktiskt varit utan större delen av föräldrarledigheten hehe). Den ska på nu (snart;)), och rutiner kommer det väl att bli mer av kan jag tro. 
Barnen måste i säng tidigare och upp tidigare. Hjälp! Hur ska det gå? Bra såklart! (positivt tänkande är mitt nya motto!:)) Nu måste jag och familjen bli av med denna förkylnings-bacill som vi levt med en vecka drygt, för jag vill ut i löparskorna igen och börja ladda för mina pass som startar nästa vecka (!....ups...tabata var ett tag sen...hur ska det gå? -bra såklart!:)) 

Idag har vi en sista dag innan inskolning på förskolan börjar. Vi tog nyss en promenad till lekparken i byn och jag njöt extra av att få vara med mina tre hjärtan. 
Nu blir det rester (köttgryta och makaroner...ja jag vet känns inte som en naturlig kombination, ris eller potatis hade känts bättre av någon anledning!? men det fick bli fullkornsmakaroner så...lätt för lillkillen att äta;))


KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknat din blogg!