28 aug. 2014

Att komma i mål

Många målgångar!
När jag ser på bilden nedan, är det svårt att förstå att vi lyckades komma i mål på så få veckor och att vi gjorde det före vår egen planering. 




Att komma i mål. 
Vilken känsla det var och är fortfarande. Vi har inte allt klart i vår sommarstuga, men vi har ändå passerat flera målgångar och firat det varje gång med en skål, en familjekram, en extra god korv och macaron-lunch med saft!;) eller en påse popcorn när vi fick el! Hurra! Ingen mer matlagning på gasol! Helt plötsligt kunde vi använda micro,spis (när väl fläktsystemet var dit satt) Vi passerade en härlig målgång när vi fick äta mat vid bordet på det nya golvet. Inflytt!
Vi gick i mål flera gånger. Första natten! Madrasser på golven, fnissiga flickor som tyckte det var det mest spännande de gjort (slutade visserligen med bråk och så en isärdragning utav madrasserna, så de inte låg precis intill varann;))

Mitt hjärta grät av lycka inombords när vi fick in vatten i stugan, som dessutom gick att få varm!;) jag hade diskat i kallt sjövatten några veckor. Har du diskat i kallt vatten? Det är inte helt lätt. Jag lärde mig att blötlägga disken med yes (diskmedel) en längre tid (typ ett par timmar-till en dag...oftast berodde det på att jag typ diskade en gång om dagen, oftast på kvällen. Ibland lyckade jag till diskningen med att koka upp två kastruller med vatten, så det kändes lite ljummet. Phu och blä och tråååååååkigt att diska bland myggyngel och annat myspys-saker som fanns i sjövattnet;D
Så jag gissar att någon där ute förstår mig när jag säger att när det äntligen kom vatten ur kranen till diskhon....kärlek! Haha och givetvis firades det med ett varmt skönt bad för minstingen. 
Nu behövde vi inte doppa Arvid i kalla sjön om kvällen;) nä det gjorde vi aldrig. Det fick bli lite skitiga ungar som la sig om kvällen. Flickorna badade varje dag när det var så där varmt givetvis, men lite kallare blev det ju i augusti efter några regniga dagar. Då var det inte lika lätt att få i dem eller mig själv för den delen. 
Så det löste vi med att sätta på vattenslang på kökskranen och duscha varmt på soldäcket. Funka fint! 
Ja, många delmål har det blivit och tacksamheten har fått växa längs denna resa. Nu längtar vi tills badrummet kan göras klart, något som hänger på bra värden i betongplattan. Tydligen ska man inte kakla eller sätta in matta förrän betongen torkat ur ordentligt. 

Arvid inspekterar pappas läggning av golvvärme i badrummet :-)

Idag lämnar jag flickorna på deras ny-gamla dagis igen. Inskolningen känns klar och de sa nu på morgonen att de älskar sin förskola och längtade dit. Skönt för en  mamma att höra. Att byta förskola var inte ett lätt beslut. 

Ha en finfin dag!

Kram 









Inga kommentarer: